Brands

Ramazzotti Amaro

Ramazzotti Amaro

Ramazzotti Amaro este un brand de lichior de plante de origine italiană, din categoria bitter, devenit celebru în întreaga lume datorită proprietăților sale extraordinare. Povestea Ramazzotti a început în anul 1815, datorită viziunii deosebite a lui Ausano Ramazzotti. Acesta era un antreprenor care, la vremea respectivă, și-a dezvoltat pasiunea pentru plante într-o carieră de botanist și apoi într-o afacere. Astfel, Ausano a ajuns să dețină o mică afacere în Milano, în cadrul căreia comercializa plante, dar și vin și băuturi alcoolice. Asta a însemnat începuturile a ceea ce avea să fie printre primele branduri de bitter italian.

 

Visul lui Ausano de a crea o băutură adresată unui public larg, care poate fi consumată  în orice moment al zilei, l-a determinat să desfășoare numeroase experimente cu ingrediente din întreaga lume pentru a ajunge la formula succesului. Mixând arome de toate felurile, precum portocală, gențiana, rubarbă sau rozmarin, Ausano a reușit să creeze o combinație armonioasă de 33 de plante, a cărei rețetă este încă secretă, dar pe care cu toții o putem savura astăzi sub numele de Amaro Ramazzotti.

 

Băutura a cucerit rapid inima orașului Milano, apreciat deopotrivă de pătura nobilă și de oamenii simpli, ceea ce a dus la dezvoltarea afacerii și la glorificarea noii băuturi, devenită simbolul epocii. Astfel, în 1848, Ausano deschide primul său bar, unde își delectează clienții cu primul lichior italian care nu provine din struguri, ducându-și mai departe dorința de dezvoltare.

 

După moartea sa, afacerea a fost preluată de către frații fondatorului, continuând deviza expansiunii. Astfel, aceștia au mutat producția într-o distilerie mai mare, pentru a putea răspunde cererii mari, dar și pentru a continua să construiască succesul afacerii, ceea ce s-a și întâmplat.. Deși, în timpul celui De-al Doilea Război Mondial, noua distilerie a fost distrusă, aceasta a fost mai apoi refăcută de către frați, din dorința de a păstra vie moștenirea familiei și a continua să dezvolte brandul.

 

În 1959, atenția a fost acordată asupra cuceririi gusturilor întregii lumi, fiind și perioada în care brandul devine emblematic. Atât prin eticheta ce combină roșul și albastrul, cât și prin campaniile publicitare derulate alături de cei mai importanți specialiști în domeniu la acea vreme, Ramazzotti a atras privirile tuturor și a cucerit  prin savoare și inedit, atribute pentru care rămâne și astăzi printre cele mai cunoscute branduri de amaro la nivel mondial.

 

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.