Brands

Spiritul Orientului Îndepărtat

Spiritul Orientului Îndepărtat

Kon’nichiwa!
Choya Extra Ume este un lichior extrem de aromat şi bine echilibrat, cunoscut şi alintat de fanii
din toată lumea şi sub titulatura de Japanese Plum Wine. Ceea ce este simpatic, dar nu este tehnic
corect. Evident, vorbim despre o băutură japoneză, dar nu despre Plum (prune europene), pentru
că în reţetă avem UME (fructe japoneze similare cu prunele) şi nici despre Wine (vin), care este
obţinut numai din struguri din soiul de viţă vitis vinifera. Practic, termenul corect este de lichior
din Ume sau Umeshu.
Înainte de a scrie mai multe despre aceast lichior trebuie menţionat că povestea producătorului
japonez Choya, companie ce a fost fondată în anul 1914, a început prin cultivarea exclusivă a
strugurilor. După fix 10 ani, producătorul nipon a decis că posedă expertiza necesară pentru a
putea produce şi comercializa vin. Iar în 1949 a început să producă primul brandy din istoria sa.
Momentul de cotitură din istoria Choya s-a produs în 1959, când a început să producă primul
Umeshu, ceea ce practic a însemnat scrierea de facto a unei noi identităţi. Mutare câştigătoare
pentru că în prezent, Choya este lider mondial în producţia şi comercializarea de Umeshu.
Choya Extra Years este o adevărată revelaţie a Orientului Îndepărtat în pahar, de la început te
seduce printr-o culoare galben aurie intensă, ce lasă urme puternice în pahar şi un buchet cu
arome bine conturate de lapte de migdale, marţipan şi trestie de zahăr. De reţinut este că lichiorul
a fost obţinut prin metoda tradiţională de fermentare a fructelor Nanko Ume în prezenţa
distilatului de trestie de zahăr (fără adaos de arome artificiale sau conservanţi), ajungând la o
concentraţie alcoolică de 17%. Ceea ce se resimte printr-un gust onctuos, robust, dulce care te
trimite cu gândul la miere polifloră lichefiată, excelent echilibrată de aciditatea din fructe şi o
textură catifelată ca urmare a maturării de cel puţin 2 ani în tancuri de inox.
Temperatura de servire variază în funcţie de alegerea de consum. Se poate consuma simplu ca să
îţi faci o primă impresie, cu gheaţă “on the rocks”, în mixuri combinat cu ice tea, bere de
ghimbir, sau în cocktailuri alături de şampanie, gin sau vodkă. Dar se poate chiar păstra un
răstimp mai lung în congelator şi consuma ca topping pentru îngheţata favorită.
Kanpai!
Arigatō Gozaimashita!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.